ჟან-პიერ შმიტი

„მისმა თანდაყოლილმა ტალანტმა, ბრწყინვალე განათლებამ და გამოცდილბემ საშუალება მისცა [ჟან-პიერ შმიტს] რომ შეექმნა სასწაული ჩვენს ორკესტრთან ერთად ერთ კვირაში“

-ორიოლის პრესა.

 

ცნობილი მისი სიზუსტისა და ელეგანტურობისათვის პოდიუმზე, დირიჟორი ჟან-პიერ შმიტი გაიწვრთნა წმინდად ფრანგული დირიჟორობის ტრადიციაში მისი მეგობრისა და მენტორის ჟან ფურნეს მეურნეობის ქვეშ. 2013 წლის ივნისში მან უხელმძღვანელა პრემიერას ელის ტალის დარბაზში ლინკოლნის ცენტრში ნიუ იორკში, რომელმაც უდიდესი აპლოდისმენტებით ჩაიარა.
მაესტრო შმიტი პატივისცემას იმსახურებს ორკესტრის წევრებისაც რომლებისთვისაც უდირიჟორია და ფლობს იშვიათ უნარს გადასცეს მისი მუსიკალური ინტროსპექცია შემსრულებლებს. საფრანგეთში მისტერ შმიტი მუშაობდა პარიზის კონსერვატორია V-ის ახალგაზრდულ ორკესტრთან და საერთაშორისო ორკესტრთან პარიზში. დაწყებული აქედან მან მთელი მსოფლიოს გარშემო უდირიჟორა როგორც მიწვეულმა სტუმარმა სხვადასხვა გარემოცვებში და უხელძღვანელა მაკედონიის ორივე, კამერულ და ფილარმონიულ ორკესტრებს, მოლდოვას ნაციონალურ ორკესტრსა და ორიოლის სახელმწიფო ფილარმონიულ ორკესტრს რუსეთის ფედერაციაში. ამერიკაში ჩასვლისთანავე მაესტრო შმიტი მიიწვიეს კონექტიკუტის კლასიკური კამერული ორკესტრისა და ნიუ იორკის იურისტთა ორკესტრში სადირიჟოროდ. მან, აგრეთვე უხელმძღვანელა მონტე ვისტას კამერულ ორკესტრს ნიუ იორკში, ნიუ იორკის საუკეთესო სცენებზე გამოსვლებით, მათ შორის: გაერთიანებულ ერებში, ლინკოლნ ცენტრსა და კარნეგი ჰოლში.
ჟან-პიერ შმიტის ჩანაწერები ძალიან კარგად მიიღეს პუბლიკამ და კრიტიკოსებმა, ისევე როგორც მისი ნათესაობა სოლისტის აკომპანირებაში. 2003 წელს შმიტმა ჩაწერა ჰაიდნის ორი კონცერტი ჩელოსათვის ფრანგულ-ამერიკულ კამერულ ორკესტრთან და ჩელისტ არიან ლალემანდთან ერთად. მოგვიანებით, 2008 წელს მანდ ჩაწერა „The Classical Saxophone: A French Love Story“ Orchestre Pasdeloup-თან და საქსოფონისტ ხავიერ ოვიედოსთან ერთად. მისი ინტერესის საგნების ახალი და საინტერესო პროექტებით შესავსებად მაესტრო შმისტმა საქსოფონისტ ხავიერ ოვიედოსთან ერთად შექმნა კლასიკური საქსოფონის პროექტი (Classical Saxophone Project – CPS). CPS-ის მიზანი არის რომ ხელი შეუწყოს საქსოფონის კლასიკურ, არაკომერციულ რეპერტუარს. ეს მიიღწევს კონცერტირებითა და ჩანაწერების გაკეთების მეშვეობით, ძირითადი ფოკუსით განათლებაზე, ახალგაზრდა არტისტების სწავლების, ლექციებისა და დირიჟორობის მასტერკლასების მეშვეობით.